Vítáme Vás! Na veškeré objednávky od 900,- Kč máme dopravu ZDARMA!

10 tipů, jak se dostat rychle do formy

christopher-campbell-kFCdfLbu6zA-unsplash_1

Vánoční svátky a oslava Silvestra jsou stále pro mnohé z nás obdobím hodování. Smažený kapr, salát, kachna, cukroví, vánočka, chlebíčky a zvýšená konzumace alkoholu. To vše se už po pár dnech odrazí nejen na naší postavě, ale i náladě a energii. Pokud jste to letos přepískli i Vy, nevěšte hlavu! Stačí pár drobných úprav životního stylu a už během pár dní, se bude cítit mnohem lépe. 

Nastartujte tělo hned po ránu

V průběhu noci probíhá v těle spousta opravných procesů, proto je ráno potřeba tělo nakopnout sklenicí vody. Organismus po dlouhé noci hydratujete a nastartujete trávení. Pokud do vody přidáte trochu citronové šťávy a himalajskou sůl, doplníte důležité vitamíny a minerály. Kávu vyměňte za detoxikační čaj a případný nedostatek energie kompenzujte aktivačním dechovým cvičením. Dvacet až třicet hlubokých nádechů nosem a výdechů ústy dokáže divy :)

Dodržujte pitný režim

Právě pitný režim je to, na co v zimních měsících nejčastěji zapomínáme. Mějte proto po ruce vždy láhev nebo karafu s vodou. Každou hodinu si dejte krátkou pauzu od práce, napijte se, protáhněte a můžete pokračovat dál. Proč je pitný režim důležitý? Naše tělo je tvořeno z cca 70 % vodou a právě voda se podílí na rozvádění živin po těle a odvádění odpadních látek. Ovlivňuje také naší energii, stav pokožky i tělesnou termoregulaci. Když pijete málo, může vás bolet hlava a bude se cítit unavení. 

Upravte jídelníček

Po svátečním hodování je potřeba jídelníček odlehčit a ulevit trávení. Jezte 3x denně a vyhýbejte se průmyslově zpracovaným potravinám, které organismus zbytečně zatěžují a jsou plné cukru a soli. Volte kvalitní a čerstvé potraviny plné mikroživin. Přidejte ovoce, zeleninu a zbytečně se nepřejídejte.

brooke-lark-254998-unsplash

Omezte cukr

Toho bylo o Vánocích až až a navíc se na něm člověk snadno stane závislý podobně, jako třeba na kokainu. Zvyšuje výrazně hladinu inzulinu v krvi, což může vede k inzulínové rezistenci a obezitě. Vím, že seknou s cukrem není jen tak. Když vás honí mlsná, dejte si raději kousek ovoce nebo si udělejte šálek kakaa, samozřejmě neslazeného. 

Začtěte se hýbat postupně

Pohyb je jedním ze základních pilířů pevného zdraví. Aby vám radost z pohybu vydržela déle než pár týdnu, je důležité nepřepálit začátek. S pohybem začněte pomalu, s ohledem na vaší fyzickou zdatnost. Trochu hýbat se ale snažte každý den. Jednou můžete jít “jenom” na procházku, další den si dáte pár základních cviků, jako jsou dřepy, kliky a sklapovačky, z pohodlí domova nebo si půjdete zaběhat.

Zařaďte zelené potraviny

Zelené potraviny jako je spirulina, chlorella a zelený ječmen patří mezi silné antioxidanty a jsou přímo nabité živinami. Zlepšují trávení, povzbudí organismus a pomohou vám s detoxikaci. A jako bonus budete mít více energie.

Zaměřte se na trávení

I přesto, že upravíte jídelníček a zařadíte výše zmíněné body do své každodenní rutiny, mohou se vás držet trávící obtíže - plynatost, pálení žáhy, průjem nebo zácpa. Jak přírodní cestou uzdravit zažívání jsme se věnovali v jednom z posledních článku na blogu.

Přidejte detoxikační kúru

Kromě jídla konzumuje většina z nás o svátcích i více alkoholu. Proto si naše játra, střeva a lymfatický systém zaslouží trochu té péče. Dopřejte jim i sobě detox a pamatujte, že cílem detoxikačních kúr není shodit přebytečná kila, ale nastartovat tělo a vyloučit z něj toxiny, abyste se cítili opět dobře.

Vyzkoušejte půst

Jednodenní půst je po staletí lékem, který nás očistí od škodlivých látek, dopřeje odpočinek zažívacímu traktu, posílí imunitu a dodá tělu potřebnou energii. Půst odstartujte okolo 17. hodiny, kdy si dáte lehkou večeři a následujících 24 hodin pijete pouze čistou vodu. Půst ukončete opět lehkou večeří. Tento terapeutický půst zařazujte ideálně jednou měsíčně. Pokud by v této podobě pro vás byl půst náročný a spíše jste se trápili, než si ho užívali, popíjejte v průběhu dne čistý vývar nebo ovocné šťávy. Vyzkoušet můžete také přerušovaný půst metodou Brave.

Hýčkejte své tělo i z venku

Jako pomyslnou třešničku na dortu nezapomínejte pečovat o své tělo i zvenku. Dopřejte své pleti čistící a revitalizační masku, která ji zbaví nečistot a toxínů. Nebo si udělejte kávový peeling, kterým v kombinací s masáží rozproudíte lymfatický systém.

IMG_4802

Autor: Ing. Martina Bartošová

Sledujte akce a slevy
Přihlaste se do našeho newsletteru
a budete o všem vědět jako první.
Můžete se kdykoliv odhlásit. Newsletter zasíláme 1x za 14 dní.
Výběr podle značek
Zdravý den Vitargo Viridian Vemoherb Vegan fitness The protein ball Sunwarrior Reflex Pursana Nutriworks Nutrislim Mornflake Myotec Chiba High5 Gusto Good Centzone Blender bottle Adapt